Forza 5 Hírek

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Forza 5 - The Smoking Tire DLC

Forza Motorsport 5

The Smoking Tire DLC

 

 

 

 

2013 Abarth Punto Supersport

Az olasz kultúra szenvedélyessége két dologban látszik leginkább: az ételekben és az autóiparban. A Fiat Abarth divíziója jól tette a dolgát a Punto Supersporttal, melynek az eredménye ez a szerény kis csapotthátú lett, jelezve a visszatérést a múlt kompaktjaihoz, mint a 127 Sport, vagy az Uno Turbo változatok. Az autó külső megjelenése egyenesen sikít, hogy „Gyors vagyok”. Ezt támasztja alá a 1,4 literes, 4 hengeres, Garret turbófeltöltős motor, ami a Punto SS-t tényleg gyorssá teszi. A csapotthátúak között a Punto SS szerencsésen összepasszol bármilyen más európai, vagy amerikai kis háromajtóssal.

 

 

2000 BMW Z8

Míg a legtöbben a BMW Z8-asról egyből arra gondolnak, hogy hogyan vágta ketté egy helikopter a Világ nem elég című James Bond filmben, addig a műértők és fanatikusok az 1997-es Tokyo Auto Show-ra gondolnak, ahol bemutatták a Z07 koncepció autót, ünnepelve a BMW 507 ötvenedik évfordulóját. Az eredeti V8-as, alumíniumvázas roadster nagyon kivételes és ritka; a BMW mindössze néhány százat gyártott le belőle. A visszajelzések viszont annyira jók voltak, hogy a sorozatgyártás mellett döntöttek, továbbra is igazodva a Henrick Fisker által kreált koncepció vonalaihoz. A motorháztető alatt a BMW M5 példátlan hajtáslánca teszi a Z8-ast ugyanúgy 400 lóerőssé, amivel már lehet játszani. Továbbra is alumíniumból készült a vázszerkezet, így sokkal könnyebb lett, mint az M5. A csillogó kinézetével és verhetetlen pedigréjével a Z8-as a leggyorsabb és legjobban kezelhető BMW volt a bemutatásakor, ami nem kis hőstett és tökéletes tisztelet a néha alábecsült stílusú BMW-nek.

 

 

1994 Nissan Fairlady Z Version S Twin Turbo

Amerikában csak 300ZX-ként ismerik, de a Fairlady Z Version S Twin Turbo a tökéletes példája az 1969-ben indult eredeti „Z” sorozatnak. Minden új Z modellnél kialakult egy koncepció; például a Z31-be soros motort tettek szimpla turbófeltöltővel. A Z32 generáció (mint ez is), már VG szériás váltakozó szelepvezérlésű, dupla vezérműtengelyes, iker turbófeltöltős motort kapott. Az autómagazinok is imádták a Z-t; az ereje, kinézete, megjelenése egyszerűen elbájoló volt. Viszont a különleges megjelenésnek ára is volt, ami Japánon kívül igen drágává tette az autót. Inkább Észak-Amerikában talált piacra ez által, akár még turbó nélküli változatban is. A napjainkig gyors és kívánatos a maga letisztult és elegáns vonalaival. Érdekességképp, ha az első fényszórók ismerősnek tűnnek máshonnan is, az azért van, mert a másodgenerációs Lamborghini Diablo-nál is ezt a licenszt használták fel.

 

 

2002 Pontiac Firebird Trans Am Ram Air

Töretlenül nyúlik vissza 1967-ig az utolsó „F vázas” Firebird-ként, mint a régimódi izomerő és a modern teljesítmény ötvözése. A kezelhetősége ennek a „madárnak” nagyszerű, mint a standard izomautóknak; közel 0,90-es G értéket elérve az oldalirányú terhelésnél a futópadon. A 325 lóerős LS1 V8-as motorja szabadon szívja a friss és hideg levegőt a motorháztető Ram Air kialakításán keresztül. Ez által a Firebird 13 másodperc alatt futja a negyed mérföldet. A tökéletes fékrendszer biztosítja a gyors megállást nagyobb sebességekről is és a hatsebességes váltó tartja folyamatosan „forrásban” a motort. Míg a Pontiac ma már az égi roncsmezőkön nyugszik, addig ez az utolsó - negyedik generációs - Firebird tisztelettel adózik a Pontiac örökségének.

 

 

2011 Ferrari FF

Hány olyan autó létezik, melynek szüksége lehet 180 mérföldig kalibrált téli gumikra? A Ferrari FF egyike ezen kevés autóknak. Az FF kifejezés a „Ferrari Four”-ból adódik: 4 üléses és 4 kerék meghajtásos. Ez azt jelenti, hogy egy GT autóval van dolgunk, ami jó a mindennapi teendők elvégzéséhez, de tökéletes, hogy a haverokkal felugorjon az ember egy havas hegytetőre is akár. Az erőt a Ferrari V12-ese produkálja a kocsi elejében pozícionálva és 651 lóerőt termel. A Pininfarina elsőként ehhez az autóhoz tervezett vázat, mint sorozatgyártású Ferrarihoz és elsőként debütált a „4RM” nevű összkerékhajtás rendszer is, ami 50 %-kal könnyebb, mint a tradicionális berendezések. Ez a rendszer biztosítja, hogy az FF brutális tapadást biztosít bármilyen felületű útszakaszon, köszönhetően a szinte tökéletes súly-erő elosztásnak és a bőséges nyomatéknak. Ettől válik az autó elragadóvá és egyben sokkolóvá, minimum a sofőr, de akár az utasok számára is.

 

 

1968 Alfa Romeo 33 Stradale

Az Alfa Romeo 33 Stradale egyike a valaha tervezett legszebb autóknak és a mai napig tartja a csúcsot, mint a valaha legdrágábban értékesített új autó (az amerikai piacon közel 17,000 dollárral). Amennyire ritka, annyira kevés érkezett belőle Észak-Amerikába; mindössze három, melyből a mai napig már csak kettő található a kontinensen. A Forza 5-be is csak az egyik legnagyobb és leghíresebb privát olasz autó kollekcióból sikerült modellezni. Ez a három autó annakidején jóval megelőzte korát a pillangó stílusú ajtóival, a vastag ablakburkolatával, a duplaszikrás gyújtásával, dupla vezérműtengellyel, 6 sebességes Coletti váltóval és a könnyített magnéziumötvözetű elemeivel. Mikor beindul a 2 literes V8-as motor, ami 1968-ban páratlan volt a maga 9,500-as fordulatszámával, és egyből érezhető, hogy csak centikkel a fej mögül duruzsol, mint egy morajló/sikító szimfónia.

 

 

1966 Chevrolet Nova SS

Ez a korai Nova a fémjelzése a régi amerikai izomautóknak a Nova rajongók generációinak örömére. Az éra trendjeinek megfelelően kellőképp stílusos és sportos, továbbá mint a sztárok, ez is olyan csillogással emelkedett a magasba. A Nova SS-t a csillogó alumínium szegélyezések, a speciális tetőkialakítás és a púpos lökhárítója különböztette meg a kompakt autók között. Bármilyen, 4 hengernél nagyobb Chevy motor kerülhetett bele 350 maximális lóerőig, ami 4 sebességes váltóval párosult. Tervezd az utad simán klasszikusra, vagy gumiégetős drag versenyre, a Nova készen áll, bárhova is menj vele.

 

 

2004 Maserati MC12

A versenyautók homologizációja mindig a legmagasabb szinten képviseltette magát. A Maserati MC12 sem különbözik ettől. 50 ilyen autót gyártottak a #15 mintájára, valamint további két versenyváltozatot. A stressztűrő karbonszálas karosszéria az Enzo Ferrari dizájnját követi, bár az MC12 sokkal nagyobb és lassabb annál. Miután 37 év kihagyással visszatért az autó a versenypályákra, 2005-ben a JMB Racing Maserati második lett a FIA Team Cup sorozatban, valamint megnyerte a gyártók bajnokságát. Sajnos ahhoz viszont túl szélesnek bizonyult, hogy részt vehessen az Amerikai Le Mans Szériában, de vendégszereplőként elindulhatott a 24 órás Le Mans-i futamon, azzal a kitétellel, hogy nem szerezhet pontot. Viszont a Forza világában nincsenek ilyen szabályok, szóval bárhol és bármikor lehet versenyezni vele. Az egyetlen panasz az lehet rá, hogy le kell csavarni a hangerőt, amikor felbőg a motorja.

 

 

1992 Toyota Celica GT-Four ST185

A Toyota ötezer GT-Four RC ST185 modellt gyártott, hogy a homologizációs elvárásoknak megfeleljen az A csoportos Rally bajnokságban. Az 1992-es versenyváltozatot „Carlos Sainz Edition”-nek nevezték el, tisztelegve a spanyol versenyző képességei előtt, beleértve a Toyota első, 1990-es rally bajnoki címét is. Bár ez a ST185 nem a verseny verzió, mégis 10 lóerővel tud többet, mint a sima GT-Four, így eléri a 232 lóerőt és a megkülönböztetett motorháztetejével és első lökhárítójával a GT-Four RC így egy sokkal keresettebb modell lett.

 

 

1995 Audi RS 2 Avant

Nincs az a hang, ami hasonlítana ennek a soros, 5 hengeres, turbófeltöltős motor konfigurációnak, amióta az Audi megtervezte az Audi Sport quattro-t. A grillrács szerű hálós első berakásaival, projektoros fényszórójával és az egybefűzött gyűrűs emblémájával az RS2 volt az az első Audi, mely viselte a RennSport nevet és a vagon stílusú karosszériával megmutatta, hogy a gyártó képes olyan autót tervezni, ami simán felveszi a harcot bármilyen sport autóval, továbbá kényelmével képes kielégíteni egy teljes családot is akár egy szimpla túrakocsikázás során. A leghihetetlenebb, hogy teljesítményével szégyenbe hoz több, újabban gyártott nagy teljesítményű autót is, ezáltal válva úgymond legendává a maga idejében, megemlékezve és tisztelegve a Sport quattro öröksége előtt.

A szövegek fordításáért köszönet HawkStorne-nak!

Írjátok meg, nektek melyik autó tetszik a legjobban ebből a csomagból!

 

A csomag február 4-én lát napvilágot!!

A teljes eddigi autólista ITT található.

 

Forza Motrosport 5 cikkek itt: 

 
 

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!