Fotózás

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Fotózás

FM3 - A fotózási segédlet

Forza Motorsport 3 fotómód tippek.

 

Elsősorban a három legfontosabb alappal kezdeném,talán így könnyebb lesz megérteni mi miért is változik.

 

Rekesz:

Ha a hátteret szeretnénk elmosódottá tenni nem feltétlenül van szükség mozgó kocsit fotózni!

A rekeszértéket 100-ra állítva a háttér eléggé elmosódott lesz,mozgó autónál konkrétan a sebességet tudjuk mégjobban érzékeltetni ezzel a módosítással.

Az értéket minél kisebbre vesszük, annál jobban válik élessé a háttér.

Természetesen nullán a legélesebb.

Zársebesség:

A zársebesség jó megválasztása sokat dobhat egy kép hangulatán.

Ha egy mozgó kocsit szeretnénk kimerevíteni vagy egy szép pillanatot akarunk elkapni egy verseny visszajátszásából, akkor a záridőt nullára kell venni.

Ezzel ellentétes hatás a záridő megnövelésével történik.

A rekesznél említett háttérelmosáshoz hasonló effektus jön létre a magasabb érték beállításakor, a kettőt kombinálva pedig szinte felismerhetetlenné tudjuk tenni a hátterünket!

Álló kocsinál természetesen a zársebesség beállításának nem igazán van jelentősége.

Fókusz:

A fókuszt aszerint érdemes állítani,hogy mennyit akarunk megmutatni a kocsiból,illetve az azt körülvevő világból.

Ha kicsire vesszük akkor elenyésző részt tudunk élesen megmutatni,sőt a kocsi igen kis része lesz éles,amíg fullra állítva szinte mindent láthatunk!

A helyszín megválasztása.

Sajnos nem mindegy hol próbáljuk a kocsit lefotózni.

Vannak pályák amik túl fényesek, ezáltal szinte lehetetlen szép képet kicsiholni a fotómódból,bármennyire is szeretnénk.

Ezek a pályák: Mugello,Laguna Seca,Road America,Motegi.

Helyettük elsősorban olyan pályát érdemes választani,amikben alagút,átjáró,vagy erdősebb részek találhatóak,illetve fényes/árnyékos részek vannak!

Elsőrangú pályák: Benchmark (ahol vannak hangárok),New York Old (mivel a nyomvonal itt teljes),Nordschleife,Fujimi Kaido.

Másodrangú,több szöszölést igénylő pályák:Road Atlanta,Sedona,Maple Walley,Montserrat.

 

Próbálkozni persze érdemes mindenhol,ám a befektetett időt nembiztos hogy megéri a végeredmény!

 

Pár javaslat az alapokhoz.

Most elsősorban a magam tapasztalataira támaszkodva írok tippeket,ez nem szentírás viszont mindenképp érdemes kipróbálni.

Első és legfontosabb dolog a zoom kérdése.

Ha a zoom-ot használjuk a képet jobban tömöríti a játék valamiért,emiatt a lehetőségekhez mérten mindenképp használjuk azt!

Ha hátrébbmegyünk a kamerával, akkor a zoom emelésével ugyanazt a képkivágást tudjuk akár összehozni mint alaphelyzetben.

Fontos,hogy a fókuszt mindig állítsuk utána mert megváltozik ha távolabbmegyünk!

Fontos az autók színe is!

A piros színt a program valami oknál fogva nem szereti,ezért ha nem muszály a fullvörös verdákat kerüljük!

Ha a festésben van piros szín,vagy mindenképp mazohista módon fullpiros a verda, akkor a szépiát vegyük 10%-ra, ez ellensúlyozza tömörítésnél a hibákat!

Próbáljuk a képet úgy elkészíteni,hogy a fő fényforrás és a verda közé kerüljünk valahová,így a részletek jobban előjönnek.

Lehetséges változat ha oldalt/felül világít be a fény.

Ezzel néhány pályán (pölö Benchmark hangárjai) pofás hatást tudunk kicsiholni a dologból!

Ideális esetben jobban mutat a kocsi,ha a háttér homogén mögötte.

Ezt a fotózás helyszínének,és a nézőpont szögének helyes megválasztásával tudjuk elérni.

Próbáljunk a kocsival félig árnyékban lenni mikor készítjük a képet,így jobban látszanak a változások is ha állítunk valamit mindkét felületen!

És akkor azok a fránya adatok…..

Két lehetőséget vázolok fel, egyet a fényesebb pályákhoz,egyet pedig az árnyékosabb helyekhez!

Fényes:

100

100

50

75

30

30

55

10

 

 

Árnyékos:

100

100

100

90/100

20

25

40

10

 

Remélem sikerült pár dologban segítenem,ne feledjétek ha gyakoroltok egyre jobb képekkel fogtok előrukkolni!

Ehhez kívánok Mindenkinek sok sikert,és jó játékot!

© Gabesz (PentaxAngel Hun)