Elsősorban a három legfontosabb alappal kezdeném,talán így könnyebb lesz megérteni mi miért is változik.
Rekesz:
Ha a hátteret szeretnénk elmosódottá tenni nem feltétlenül van szükség mozgó kocsit fotózni!
A rekeszértéket 100-ra állítva a háttér eléggé elmosódott lesz,mozgó autónál konkrétan a sebességet tudjuk mégjobban érzékeltetni ezzel a módosítással.
Az értéket minél kisebbre vesszük, annál jobban válik élessé a háttér.
Természetesen nullán a legélesebb.
Zársebesség:
A zársebesség jó megválasztása sokat dobhat egy kép hangulatán.
Ha egy mozgó kocsit szeretnénk kimerevíteni vagy egy szép pillanatot akarunk elkapni egy verseny visszajátszásából, akkor a záridőt nullára kell venni.
Ezzel ellentétes hatás a záridő megnövelésével történik.
A rekesznél említett háttérelmosáshoz hasonló effektus jön létre a magasabb érték beállításakor, a kettőt kombinálva pedig szinte felismerhetetlenné tudjuk tenni a hátterünket!
Álló kocsinál természetesen a zársebesség beállításának nem igazán van jelentősége.
Fókusz:
A fókuszt aszerint érdemes állítani,hogy mennyit akarunk megmutatni a kocsiból,illetve az azt körülvevő világból.
Ha kicsire vesszük akkor elenyésző részt tudunk élesen megmutatni,sőt a kocsi igen kis része lesz éles,amíg fullra állítva szinte mindent láthatunk!
A helyszín megválasztása.
Sajnos nem mindegy hol próbáljuk a kocsit lefotózni.
Vannak pályák amik túl fényesek, ezáltal szinte lehetetlen szép képet kicsiholni a fotómódból,bármennyire is szeretnénk.
Ezek a pályák: Mugello,Laguna Seca,Road America,Motegi.
Helyettük elsősorban olyan pályát érdemes választani,amikben alagút,átjáró,vagy erdősebb részek találhatóak,illetve fényes/árnyékos részek vannak!
Elsőrangú pályák: Benchmark (ahol vannak hangárok),New York Old (mivel a nyomvonal itt teljes),Nordschleife,Fujimi Kaido.
Másodrangú,több szöszölést igénylő pályák:Road Atlanta,Sedona,Maple Walley,Montserrat.
Próbálkozni persze érdemes mindenhol,ám a befektetett időt nembiztos hogy megéri a végeredmény!
Pár javaslat az alapokhoz.
Most elsősorban a magam tapasztalataira támaszkodva írok tippeket,ez nem szentírás viszont mindenképp érdemes kipróbálni.
Első és legfontosabb dolog a zoom kérdése.
Ha a zoom-ot használjuk a képet jobban tömöríti a játék valamiért,emiatt a lehetőségekhez mérten mindenképp használjuk azt!
Ha hátrébbmegyünk a kamerával, akkor a zoom emelésével ugyanazt a képkivágást tudjuk akár összehozni mint alaphelyzetben.
Fontos,hogy a fókuszt mindig állítsuk utána mert megváltozik ha távolabbmegyünk!
Fontos az autók színe is!
A piros színt a program valami oknál fogva nem szereti,ezért ha nem muszály a fullvörös verdákat kerüljük!
Ha a festésben van piros szín,vagy mindenképp mazohista módon fullpiros a verda, akkor a szépiát vegyük 10%-ra, ez ellensúlyozza tömörítésnél a hibákat!
Próbáljuk a képet úgy elkészíteni,hogy a fő fényforrás és a verda közé kerüljünk valahová,így a részletek jobban előjönnek.
Lehetséges változat ha oldalt/felül világít be a fény.
Ezzel néhány pályán (pölö Benchmark hangárjai) pofás hatást tudunk kicsiholni a dologból!
Ideális esetben jobban mutat a kocsi,ha a háttér homogén mögötte.
Ezt a fotózás helyszínének,és a nézőpont szögének helyes megválasztásával tudjuk elérni.
Próbáljunk a kocsival félig árnyékban lenni mikor készítjük a képet,így jobban látszanak a változások is ha állítunk valamit mindkét felületen!
És akkor azok a fránya adatok…..
Két lehetőséget vázolok fel, egyet a fényesebb pályákhoz,egyet pedig az árnyékosabb helyekhez!
Fényes:
100
100
50
75
30
30
55
10
Árnyékos:
100
100
100
90/100
20
25
40
10
Remélem sikerült pár dologban segítenem,ne feledjétek ha gyakoroltok egyre jobb képekkel fogtok előrukkolni!
Ehhez kívánok Mindenkinek sok sikert,és jó játékot!
© Gabesz (PentaxAngel Hun)