Forza 5 Hírek

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Forza 5 - Top Gear Car Pack

Top Gear Car Pack

A havi update-tel és DLC megjelenéssel egy fontos változás is történik!

Részletek és videó az autócsomagról a cikkben!


 

 

 

Mostantól, ha DLC autót veszel, akkor egy közvetlen egyszeri hozzáférést kapsz az adott autókhoz. Vagyis nem kell külön kreditet, vagy tokent költened játékon belül, hogy a tied lehessen az autó és a garázsodban tudhasd. Csak megveszed a csomagot és megvannak az autók is (tehát nem kell a csomagvásárlás után még az autókat is külön megvenni, mint ahogy az korábban működött). Ez egyaránt érvényes lesz a még soron következő DLC csomagokra, de érvényes visszamenőleg a már korábban megjelentekre is!


És akkor következzenek az áprilisi Top Gear csomag autói:

 

1966 Chaparral #66 Chaparral Cars 2E


A Chaparral 2E, mint versenyautó nagyon hatásos volt, sokkal jobban, mint bármelyik más autó az érájában. Ez volt az első olyan autó, ahol a leszórítóerő előnyei már fullosan ki lettek használva. Erről gondoskodik a „csőszerűen” kialakított orrrész, ami a levegőt a maximális tapadás érdekében vezeti hátra az óriási hátsó szárnyhoz, ami közvetlen a hátsó felfüggesztés fölött lett elhelyezve és a sebesség növekedésével szó szerint kisimul egy pedál segítségével, ami ott helyezkedik el, mint más autókban a kuplung. A Chaparral sok versenyt megnyert a maga idejében; többek között Sebring, a Nürburgring 1000 és később az Indianapolis 500 futamokat is. A 2E 1966-ban Phil Hill-el a volánja mögött megnyerte a Laguna Seca-i versenyt is. A súlycsökkentés érdekében full alumínium 5.3 literes V8-as Chevrolet motor hajtja, ellentétben más versenycsapatok által használt 6-7 literes motorokkal. Az aerodinamikai és mérnöki innovatív megoldásoknak köszönhetően később állítható szárnyakat is kapott, de a sokk balesetnek köszönhetően később ezeket „száműzték” a versenyzés világából. Mind a hat eredeti Chaparral 2E máig Jim Hall (a Chaparral tulaja) tulajdonában van, bár replikákat a mai napig gyártanak belőle.

 

 

2013 Holden #10 Xbox Racing Team Commodore VF


Andy Prialux és Mattias Ekström vezették a 10-es számú Holdent a 2013-as Bathurst 1000 versenyen, ahol a nagyszerű tizedik helyet érték el vele (a Commodore VF a 18.-ik helyről küzdötte fel magát az élre és vezette is a versenyt 17 körön keresztül). Az Xbox One Racing Team a Triple Eight Racing csapattal karöltve alakult meg erre az egyszeri alkalomra, ezzel ünnepelve, hogy a híres bathurst-i pálya bekerült a Forza Motorsport 5-be. A tény, hogy az autó és a sofőrök is lenyűgöztek mindenkit a teljesítményükkel, látványos volt nagyon a világ egyik legnehezebb endurance versenyén.

 

 

2008 Subaru Impreza WRX Sti


Ez a „huligán” sokban hasonlíthat a 2007-es WRX STi-re, de a félelmetes tapadás és az erős turbós boxermotor még a leglanyhább vezetőből is kihozza a versenyzőt az utakon. Több, mint 300 lóerő és a Subaru méltán híres összkerék hajtása biztosítja a „sínen futást” még csúszós körülmények között is. Az állítható differenciál, ami az erőt közvetlen az első vagy hátsó kerekekhez juttatja, ugyancsak sokoldalúvá teszi az STi-t, legyen szó arról, hogy ideális íven, vagy driftelve kanyarodunk vele. Akár európai sportautók ellen, akár amerikai izom gépek ellen versenyzel vele, egy dolog biztos: a változékonyság, a vezethetőség, a stílus mind arról biztosít, hogy csak a hátsó lökhárítód lássák a többiek a verseny során.

 

 

2013 Audi RS 4 Avant

 

Vegyünk egy RS 5-ös kupét, adjunk hozzá még 3 ajtót és mit kapunk? Egyértelműen a legfantasztikusabb megjelenést a piacon, továbbá széles mosolyt minden családapa arcára, miközben hétvégi kocsikázásra megy a családdal a nagyi házáig. Legyen felpakolva 2 gyerekkel, a család kutyájával, és a hétvégi kirándulás minden kellékével, az RS4 Avant még így is felveszi a versenyt a legtöbb szuper autóval. A 4.2 literes V8-as erőforrást egészen a 8,500-as fordulatszámig pörgethetjük, ami az Audis körökben mondhatni csoda. Ehhez segítség a duplakuplungos 7 sebességes váltó. Alapvetően ez egy kombi, de ha az óriási első légbeömlőkre nézünk az RS4 felirattal, vagy csak a lenyűgöző formáját az autónak, az mindenki figyelmét felkelti, aki méltányolja a praktikusságot a megjelenéssel párosulva.


 

1980 Renault 5 Turbo


A Renault 5 Turbo sokkolóan ütős volt a világ számára, mikor annakidején belecsöppent a Lancia által uralt ralli világába. A Ferrari motoros, vad Stratostól eltérő csomaggal, a lehető legkisebb karosszéria konstrukcióval, az 5 Supermini változattal állt elő a Renault gyár, amiből egy középmotoros ralli szörnyet fabrikáltak. A különböző külső stílusjegyek mind Marcello Gandini keze munkáját dicsérik, akit lehet inkább úgy ismernek, mint a Lamborghini Countach LP400 megalkotóját. Visszatérve a Renaultra, a turbófeltöltős, 1.4 literes, 4 hengeres erőmű az eredeti teljesítmény közel kétszeresét produkálja - 155 lóerőt utcai verzióban és sokkal többet Európa ralli etapjain. Az Audi Quattro megjelenéséig a Renault 5-ős nagyon jól teljesített, de azt követően egy éra lezárult. Az viszont kétségbevonhatatlan, hogy a Renault 5 Turbo a mai napig őrzi a szemtelen sármját, ami egy győzelemre éhes pilóta számára még mindig tud újat mutatni a komplex mérnöki megoldásainak köszönhetően.

 

 

1999 Lotus Elise Series 1 Sport 190


Az eredeti Elise súlya elég csekély volt, így az erőteljes Rover motor 118 lóereje több, mint elég ahhoz, hogy a Lotus meglepetést okozzon több (és nem utolsósorban erősebb) sportautónak. És a kanyarok? Felejtős, mert a gokart stílusú Lotus a limitáltan sportosított motorjával és így a 190 lóerejével és pillekönnyű karosszériájával tapad, mit a ragasztó a kanyarokban. A Sport verzió tartalmaz versenyüléseket, módosított felfüggesztést és továbbfejlesztett fékeket. Az eredmény így lélegzetállító: ez a nagyon kicsi autó nagyon nagy dolgokra képes. Többek között 4,3 mp alatt gyorsul 100km/órára, az oldalirányú gyorsulása pedig lenyűgöző (szinte egyedülálló), mint minden más Lotus „testvérnek” is. Vezetve az autót, hamar meg lehet érteni, hogy a Lotus miért is annyira elismert és megbecsült, amiért megalkotta a legkezelhetőbb autók egyikét.

 

2011 Ford Transit SuperSportVan

 

A SuperSportVan a Ford utolsó alkotása az 1971-ig visszanyúló Transit Van vonalon. Az első Transit SuperVan a Ford GT40 alapjaira épült és elérte a 241 km/órás sebességet. Egy későbbi verzió, a ’84-es SuperVan II már Cosworth motorral készült és Siverstone-ban elérte a 286 km/órás sebességet. A 2011-es SuperSportVan egy kicsit „szelídebb”, de mégis azt reprezentálja, hogy a Ford mérnökei is tudnak mókázni. A 3.2 literes, 198 lóerős Duratorq TDCi motor a sokkal nagyobb Transit Jumbo-ból került át bele és a szemet gyönyörködtető festésével az oldalán a 2011-es Commercial Vehicle Show keretében lett bemutatva Birmingham-ben, Nagy-britanniában. A Forzán belül viszont további lehetőségek állnak a játékosok rendelkezésére, hogy a maguk módján alakítsák a Transit teljesítményét, vagy dizájnját.

 

1998 Nissan R390


A Nissan állítása szerint ez egy utcai autó és ez technikailag igaz is. De biztos ismeri mindenki a brutális „ikertestvérét”, az R390 GT1 Le Mans GT1-es osztályú versenygépet. Nagy különbség nincs köztük néhány apróságot leszámítva: az oldalkötények és irányjelzők, valamint a 300ZX-ből átvett első fényszórók… Nincs is rosszabb, mint egy ilyen autóval leugrani a sarki vegyeskereskedésbe. De tény, hogy legális az utakon, bár csak Japánban és néhány európai országban. Külsőre lenyűgözően szép, ami Ian Callumnak köszönhető, aki híres továbbá a nagyszerű Aston Martin és Jaguár dizájnjairól, és még sok másról is. Végül, de nem utolsósorban a versenytechnológiáról: a vázszerkezet és elemei teljesen karbonszálas ötvözetűek, szekvenciális váltóval rendelkezik, aerodinamikailag pedig őrülten nagy sebességre lett optimalizálva, ami köszönhető a 3.5 literes Nissan V8-as motornak dupla turbóval, így az eredmény kemény 550 lóerő, az uató súlya pedig mindössze 993 kg. Ezek az arányok arra nem elegendőek, hogy az R390-est a leggyorsabbá tegyék a kategóriájában, de arra bőven elegendő, hogy a legdrágábbá tegyék közöttük, ami összegben az 1millió dollárt súrolja!

 

 

2006 HUMMER H1 Alpha


A Hummer sokkal tartozik Kalifornia volt kormányzójának és színésznek, Arnold Schwarzeneggernek, továbbá a militarizált elődjének, a High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle-nek. Míg a „Humvee” a Sivatagi Vihar során már bizonyított, Arnoldék erőteljes kampányt folytattak, hogy közúti változatban is dobják piacra a járgányokat. A nyomás hatására a Hummer elkezdte gyártani az utcai verziókat, ami felkeltette a General Motors figyelmét is és így született meg általuk a Hummer H1-es modell. Az Alpha egy továbbfejlesztett H1-es, ami sima dízelüzeműből, intercooleres turbódízelessé vált. Ezáltal 95 lóerővel lett gazdagabb, és immáron 13 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100 km/órára. Míg a gyorsulási versenyeken nem riogat senkit, mint ellenfél, addig a H1 Alpha a közutakon, vagy pályákon már sokkal kompetensebb ellenfélnek mutatkozhat. A H1 széria utolsó éve volt a 2006-os év. A maradékkal még elkatonáskodtak pár évig, míg az utolsó darabok is eltűntek szép lassan a naplementében.

 

 

2013 Lexus GS350 F Sport


A Lexus GS350 F Sport-ban a luxus és kifinomultság aránya tökéletes, amit a németek elvárhatnak egy ilyen klasszistól. A legtöbb Lexus vásárló, tekintet nélkül más lehetőségekre, ezzel a járgánnyal hajtana legszívesebben a Country Klub-ba oda és vissza, és ez teszi ezt a verziót életképes sport szedánná. A hátsókerék hajtás és a nyers 306 lóerő olyan, mint egy „fenéken billentés”, amikor megindul az autó. Agresszív vezetési stílussal a szilárd felfüggesztés és az első fék rotorok biztosítják, hogy az adrenalin szint az egekbe szökjön a vezető számára, de az utasok még így is komfortosan és biztonságban érezhetik magukat. Röviden megvan benne a potenciál, hogy izgalmat gerjesszen az utakon és ne tudjon neki senki újat mutatni.

 


És a végére még egy kis plusz:
Április 1-től az FM5 játékosoknak lehetőségében áll megküzdeni Stig digitális unokatestvérével („Stigs Digi Cuz” gamertag alatt fog szerepelni). Nincs más teendő, mint a Rivális eseményeknél futni egy kört a bathursti pályán a 2013-as Holden #10 Xbox Racing Team Commodore VF autóval, ehhez viszont rendelkezni kell az áprilisi DLC csomaggal!
Azok, akik sikeresen teljesítik ezt a Rivális eseményt, azok ajándék krediteket fognak kapni a játékban, valamint további díjazásban részesülnek azok, akik a Top10-ben végeznek. Ők a „Top Gear”-től fognak még pluszban kapni egy speciális „Stig Nyeremény Csomagot”.
Hajrá!

 

A fordításáért köszönet HawkStorne-nak!

 

 

 

 

        

 

A teljes eddigi autólista ITT található.

 

Forza Motrosport 5 cikkek itt: 

 
 
 

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!