Forza Motorsport

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Forza Motorsport

Forza Motorsport 1

Tartalomjegyzék

Forza Motorsport

Forza Motorsport

/ for GameKapocs /

Emlékszem, amikor még nem volt más igazán jó konzol a piacon, csak a PS1-es. Volt pár cimborám, aki rendelkezett vele, és természetesen rendkívül sűrűn látogatott cimbik voltak ezek. Akkoriban jelent meg a Gran Turismo első része, amitől konkrétan lepetéztünk. Aki ismerte annak idején a stuffot, az tudja miről írok itten… ;) Aki nem, az meg vessen magára! Szóval a cucc annyira komoly volt, hogy képes volt minket napokig, sőt hetekig lekötni. Akkor döntöttem el, hogy egyszer majd nekem is lesz konzolom, és tolni fogom 1000rel! A sors úgy hozta, hogy Boxot vettem, amire természetesen nem volt G.T., mivel az PS exluzív. De szerencsére voltak egyéb más progik, amik kitöltötték a bennem lévő, valljuk be nem túl nagy űrt… (lévén nem vagyok hatalmas autósjáték fan…) Amikor is csoda történt, a semmiből megjelent a Forza Motorsport, ami pont akkorát ütött belém, mint 6-7 évvel ezelőtt a G.T. !!!


Ekkor döbbentem rá, hogy valahol mélyen ott lapul bennem a driver, mert egyre jobban le tudnak kötni, az ilyen jellegű anyagok. Lehet, hogy idővel én is fanatikus leszek? Hiszen ha jobban belegondolok, akkor a kedvenc játékaim között ott van a Burnout3 a MidngihtClub3 és persze az NFSU1(!!!). Miután nekiálltam tesztelni a F.M.-et, rá kellett jönnöm, hogy igazuk volt a PS-eseknek, amikor is az egekig magasztalták a G.T. sorozatot. Az utolsó G.T.-vel nem játszottam még igazán, de hallomásból tudom, hogy gyönyörű szép, és hihetetlenül profi cucc, namost a hírek szerint az F.M. felveszi vele a versenyt, ami újabb pontot jelent nekünk Boxosoknak ebben a véres és igazán komoly „konzolháborúban”… =) Szóval a lényeg az, hogy az F.M. stílusa szerint ugyanolyan, mint a G.T., rengeteg pályával (közel 100), kocsival (több mint 300), fejlesztéssel, lehetőséggel rendelkezik és igaz, hogy jogosítványokat nem kell szereznünk ahhoz, hogy bizonyos pályákon versenyezhessünk, mindezt itt a szintlépés lehetősége váltotta fel. Hogy ez mit jelent? A dolog igazán egyszerű, minél több pénzt szerzünk versenyzésünk során, annál magasabb szintre kerülünk, mint valami szerepjátékban, csak itt a pénz a lényeg nem a tapasztalati pont. Szóval miután elérjük a magasabb szinteket, elérhetőek lesznek a komolyabb pályák, amik természetesen annál nehezebbek, minél magasabb szintet képviselnek, de ez ugyebár egyértelmű. Szóval a másik porbléma a dologgal kapcsolatban, hogy minden egyes versenynek, amik egyébként több belső szakaszból, területből állnak, meg van a kocsi követelménye. Ez azt jelenti, hogy csak megadott osztályú verdával lehet bennük indulni. Vasakhoz vagy vásárlással tudunk jutni, ami a nehezebb módja a dolognak. Vagy pedig a tökéletességre törekszünk, és ha minden egyes területen, szakaszon aranyt érünk el, akkor egy-egy verseny teljesítése után nekünk ajándékoznak egy tütűt! Így egy idő után már egészen szép mennyiségű benzinfaló fog sorakozni a garázsunkban, amikből ha gondosan kiválogatjuk a jobbakat, akkor a kevésbé erős gépeket akár el is adhatjuk, és ezzel elég pénzt nyerünk ahhoz, hogy upgradelni tudjunk. Ugyebár egy ilyen jellegű proginál nem számít újdonságnak, hogy rengeteget tudunk fejleszteni. Mind motor, mind teljesítmény, mind pedig a külsőségekben. Ebben a játékban erre rengeteg opciót készítettek nekünk a fejlesztők. Ahhoz, hogy teljesen maxira kifejlesszünk egy vasat, kb. 30-40.000 dodóra lesz szükségünk, ami nagyon sok pénz. Szóval ha olyan maximalisták vagytok, mint én, és a könnyű versenyeket szeretitek, akkor érdemes erre menni. Egy kocsival kb. 3-4 versenycsoportban lehet indulni, ha mielőtt ezt megteszitek a kocsit mindenben maxira fejlesztitek, akkor akár azt is megtehetitek, hogy az ellenfelek nehézségi szintjét maximumra rakjátok, mert kevés tudással is képesek lesztek nyerni. Igaz nem könnyen, de sikerülni fog. Itt merül fel a progi egyik erőssége, hogy rendkívül életszerűre sikerült megalkotni a gyermeküket, ami annyit tesz, hogy ha mindent bekapcsoltok (ABS, TCS, stb… ) akkor is úgy fogtok csúszkálni, mintha valami korcsolyapályán lennétek. Az autók rendkívül életszerűen reagálnak, mind a sebesség, mind az út típusa, mind az nehézségi tényezők fejében. Érdemes bekapcsolni azt a bizonyos vezető nyilacskákat, amik nem csak az ideális ívet mutatják nektek folyamatosan, de még azt is könnyen nyomon lehet követni a segítségével, hogy mikor kell fékezni, illetve mikor kell abbahagyni azt. Ha a nyilak pirossá alakulnak, akkor érdemes satuféket nyomni, ha már kezdenek zöldek lenni, akkor vissza lehet menni a gázra. Vannak verdák, amiknél működik a motorfékes kanyarbevétel, van amelyikeknél nem. Ez típustól függ, mint azt írtam rendkívül odafigyeltek arra, hogy reális legyen minden. Ez a progi elsősorban szimulátor, és csak azután arcade játék…


 

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!