Na srácok. A póló ügy. Többen megkerestek a csapatból, hogy ők szívesen rendelnének...
Van egy csapattársunk aki már több éve folyamatosan segíti a csapatot a munkájával. Ő...
Nagy nap, hiszen kettő említésre méltó esemény is történt ezen a napon. Először...
Újabb PRH autók a KlubGarázsban!!! Kettő vas került fel, amit használjatok bátran!
Régen hallottunk Galáról Most nem csak a köridőzés hanyagolásáról van szó...
Riport Ray Mesterrel Milyen is az, amikor nem egy hosszabb délutáni futamot próbálunk...
Alkatrész- vadászat Kínában Ilyet még nem láttál...
Ez nem mai hír, csak most bukkantam rá, és mint érdekesség rakom ki. Júniusban itt az oldalon is...
Novemberben érkezik a Nissan GT-R Nismo változata...
Itt a Primordial Racing Hungary legújabb kiadása. Ezúttal az alacsonyabb osztályok szerelmeseit...
Ordas kamu a fekete fallosz? Ott voltam. Láttam. Megtapogattam. A Nissan Deltawing, bizonyos...
Teher- robogó? Kubo!
2011 Karácsonyi Adományozás Bizonyára emlékeztek, hogy tavaly az ünnepek előtt, az...
GT Open - festőverseny Szavazz te is!
Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!
Együtt a legenda és az utóda Egy jól kitalált videóval népszerűsíti a nemrégiben...
FRISS INFÓK!!! A holnapi napon 9:00-tól elérhet aki akar a következő telefonszámon: +36303261063...
Migren fotópályázata Katt a Bővebben gombra aztán irány kattintgatni a Forza4 -ben a...
WTCC futam és FRH találkozó! Pár nap elteltével, még mindig erről beszélnek az emberek....
Remélem Michelisz Norbi és rajongói nem veszik sértőnek, hogy első komolyabb matricázásom a...
FRH JÁTÉK! Sorsolás
Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Van szerencsém...
Örökranglisták 2009.10.28.-án indult az eslő teszt futamunk. Azóta nem kevés idő eltelt és itt...
Kesjár Csaba ma lenne 50 éves... Sokan gondoltuk azt anno (és talán sokan hisszük még ma...
Forza Racing Hungary Autóklub a Forza 4-ben! Kihasználva a játék lehetőségeit létrehoztunk...
Replika, vagy nem replika? Mikor a kistestvér naggyá akar nőni...
Ez a cikk ismét egy autó matricázásáról szól, de most fordított a...
Nagy Futam II Infiniti Red Bull Renault
A JAS Motorsport cégről Mindent láttunk már, amit látni kell. A teszt megvolt, menjünk...
FRH találkozó Pénzbefizetés nov. 3-ig!
B.Ú.É.K. Örülök, hogy egész évben itt voltatok. Akár regisztráltként, akár csak...
Igen, jól látod kedves barátom! Hiába csóválod a fejed, hogy ez lehetetlen, meg biztos jól...
Ünnepi ADOMÁNYOZÁS! ODAÉRT AZ ADOMÁNY!
A közös cél érdekében, a Mad Catz és az MLG, azaz Major League Gaming. Hogy megalkossák a...
Nincs füst, nincs zaj...
Forza és én... Egy lelkes Forza rajongó írását olvashatjátok. Ami az FM3 és...
Új FRH ajándéktárgyak!
THE END
A Bulirendszám és a Forza Racing Hungary Nagyszerű hírt közölhetek az FRH csapatagokkal!...
FRH 2.Szülinap "Nem kétséges mikor vette kezdetét az autóversenyzés, az nap amikor...
FRH Találkozó Versenyezzünk élőben! HOLNAP!!!
Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenyének...
FRH Találkozó 2013 Gokart Emlékezetes nap...
Ahogy már megszokhattuk több év alatt, karácsonykor akcióba lendül az XboxKlub.hu és...
Most akkor vége?
Egy lelkes Forza rajongó, gondolt egyet és kettő lett belőle. Akinek mindene az autó annak biztos...
A Jalopmik autós híroldal (aminek néhány cikkét ezen az oldalon is láthattátok már) cikkezett...
Luxus telefont ad ki a Lamborghini Te előrendelsz?
Forza 6 Demo Szerintem...
Kagylóülésből kagylóülésbe… Sokan úgy tekintenek a számítógépes/konzolos...
Zöld Pokol - forma autó Andreas "Andy" Gülden a Nürburgring Vezetéstechnikai Akadémia vezetője a...
Elkészültek az FRH emléklapok Végre...
Mikulás teszt! Melyik jobb BMW? Olvastak már teszt-interjút? Nem? Ok, mert én sem írtam eddig,...
A Skoda Octavia RS hazai bemutatójáról ...
FRH találkozó a Hungaroringen Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...
2011 LA Design Challenge A 8. alkalommal megrendezésre kerülő LA. formatervezési versenyen...
Luke, én vagyok az apád
TORA 24 órás verseny (FRISSÍTVE! 09.16.)Van aki hallott a dologról, van aki nem. Egy biztos nem...
Forza Racing Hungary póló - matrica (UPDATE) avagy most sem fenékig tejföl az...
Újabb autók a PRH SHOP-ban!!! Primordial Racing Hungary Kettő vas került fel, amit használjatok...
A Top Gear tesztpálya felkerült a Google Street...
WTCC futam és FRH találkozó a Hungaroringen 13:00 - 13:15 között találkozunk a jelölt...
Magyarországon? Élménybeszámoló
FRH találkozó Pénzbefizetés okt. 20-ig!
Az első Millenium Racer
Végre elkészültem a Tökölön készült képeim összefűzésével. Ami érdekes lehet. a videóban...
Bemutatkozik a Zengő Junior Team! A Zengő Motorsport két autóval benevezett a...
18. Veszprém rally - 2011.07.09. Tűző napsütés, ezer fok. Sör, üditő, és szendvicsek...
Stadium Super Trucks A világ legjobb autóversenye
Dvorcsak és London Ő az a srác a csapatból akit a pályán nem sokat látunk, de kezdetektől...
A PRH csapat garázsából kigördült az első Forza 4-es autó. Ami rögtön átszállításra került a...
Michelisz Norbi itthon! 2 Tegnap délelőtt hívott Sanya, hogy ha ideje engedi akkor találkozni...
Egyre gyorsabban közeledik az idő, mikor is megjelenik a Forza Motorsport 4. Többen kérdezték,...
ÚJ FRH TAGKÁRTYÁK! Forza 5
Jelentkezz stafftagnak és segítsd Te is a csapat működését! Szívesen segítenél az FRH...
Lotus a Rallyban A 70-es 80-as évek fordulójának rally világbajnokságain a Lotus sikeres gyártó...
Karácsonyi adományozás! Egységben az erő!
2014 Összefoglaló
Örömmel jelentem be a Primordial Racing Hungary legfrissebb kiadását. Egy S700-as Lamborghini...
Egy önzetlen felajánlás Szeretném megköszönni a Black Ball Sharks biliárd csapatnak és személy...
FRH Karrier
DTM - legjobb festés Eredményhirdetés!!!
Szilveszter Rallye 2012 Gala sporttársunk az év végén sem fért a...
Forza 4 festés Migren "tollából" Egy csokorba szedtem Migren77 újabb alkotásait
Migren77 és a Ferrari 599XX Corrupted keresett valamelyik nap az XBox Live-on, és kérte...
Rózsa RS 2014.06.21 - 22.
Hálózati beállítások avagy az Open NAT aranyat ér
Game Day Köridő Kattints ide és kövesd a ranglistát: LIVE...
Gyors infó azoknak akik jönnek vasárnap valamelyik online versenyünkre! Rendhagyó...
Isle of Man TT, 2011 2011. június 13., hétfő 09:11 Ott állok Giacomo Agostini, Phil Read, Kel...
Evo testközelből Szfvár. 2010-05-28 Hihetetlen élményem volt szerdán, Gunti barátom...
Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?
FRH TALÁLKOZÓ Még frissek az élmények…
MIGREN csapattársunk új FRH lógói. A kirakatomban megtaláljátok. FRH csapattagoknak elküldöm...
Forza 4 Örökranglista Mivel tegnap volt pontosan 6 hónapja (fél éve), hogy megjelent a...
Le Mans 4H Emléklapok
FRH és a Forza 6
FRH találkozó Pénzbefizetés okt. 20-ig!
Maximulator bemutató Nem olyan régen kaptunk egy megkeresést a Maximulator csapatától,...
Ismét elkészült egy pompás matrica a Forza 3-ban! Mikor Michelisz Norbi megjelent a...
Élménybeszámoló
Szerintem sokan voltunk, akik már nagyon várták a vasárnapot. A versenyzők a kihívás miatt, a nézőket pedig a látvány és a kíváncsiság hajtotta Tökölre. A fiam is egész héten számolta, hogy még mennyit kell aludni vasárnapig.
Vasárnap reggel kapunyitás előtt érkeztünk, és az időjárás sem sok jóval kecsegtetett minket. Bár egy kis esőtől nem riadtunk volna meg, inkább csak izgalmasabb versenyben részesültünk volna.
Egy 200 X 200 méteres szinkronpálya fogadott minket, amin már az előző napi edzés nyomok látszottak rendesen. A különböző akadályokat látva csak találgattuk, hogy is fog menni egyszerre a két versenyző.
A depóban láthattuk, hogy javarészt BMW-k fognak csatázni. Egy-két ismerős versenyzőt is felfedezhettünk, akik már bizonyítottak a hazai Drift versenyeken.
Amatőrök közül kiemelnék két nagyon fiatal pilótát:
Az 1996-os születésű Baurer Bence W124-es E Mercivel, és a nála alig idősebb, 17 éves Ámon Olivér egy V12-es S600-al. A V12-es nem kis érdekesség volt a maga méretével és tekintélyes súlyával.
Mégis a legnagyobb érdeklődést a mezőny egyetlen női versenyzője aratta, a 31 éves Szántó Nikolett (Néro) egy BMW Z4-el. Ami most valami oknál fogva első - hátsó lökhárító nélkül maradt.
Tavaly ugyanitt a Drift versenyen a kötények a helyén voltak és igen szép látványt nyújtott. Így sem volt rossz, sőt. Egyből kicsúszott a számon – Dögös. – A Csaj? – Is.
Technikai érdekességnek számított a mezőnyben egy RS Ford Focus, amit átépítettek hátsó kerekesnek. Aki még meglepetést okozott (számomra) egy Lada-val Turcsik Péter, azaz Tumur.
Az első pár kör megtétele előtt bemutatták a pályavonalat. A pályabírók végig sétáltak sorban a feladatokon, miközben a műsorvezető részletezte mikor mit kell csinálnia a versenyzőnek. Egy nagyon jól felépített pálya tárult ekkor elénk és, már nem kellett tovább találgatni. Első sorban fontos az elrajtolás, aztán következett egy gyorsulási szakasz. Majd az első kanyarban két pont közötti kötelező driftelés. Onnan tovább egy 8-as alak leírása két hordó körül, aztán egy „U” alakú gumifal közt kellett az autót megpördíteni egy hordó körül. Egy szép kigyorsítás után jöhetett egy nagy ívű kanyar. Ahol is egy labda lógót, amit az autó hátuljával kellett megütni. A kanyarból kijövet rögtön egy kisebb szlalom fogadta a pilótát, majd egy megfordulás és irány a cél felé. Ahol koránt sem volt vége a feladatoknak, ugyanis itt egy hordó körül kellett kettő kört megtenni és háttal megállni a célnak egy adott ponton. Aztán hamar-hamar tolatva beérni a célba.
Tehát itt kell megcáfolnom azokat, akik azt mondják, hogy ez csak drift az egész. A feladatok adottak voltak, és nem volt itt Ken Block híres operatőr csapata sem, hogy aztán összevágjanak egy ügyes kis videót, amiben minden tökéletesen sikerül.
Az edzésen és kvalifikáción bizony voltak versenyzők, akik eltévesztették a pálya vonalát, vagy rosszul csináltak feladatokat. Ez természetes. A pályabírók különböző zászlójelzésekkel közölték a hibákat vagy éppenséggel a tökéletes köröket. A hibák plusz másodperceket jelentettek a versenyben, amit a végén adtak az időhöz.
A küzdelemben mindkét pályát (bal/jobb) teljesíteni kellett, és az össz. idő számított.
Érdekes volt látni hogy a pályán folyamatosan változott az állás. Volt aki pl. a rajtnál előnyt szerzett, de aztán azt bukta a 8-as leírásánál. Sokat számított egy egy beragadás, kigyorsítás a kanyar kijövetelkor. Ahogy a versenyzőktől hallottuk a guminyomással is ment a taktikázás. Sokat számított a cél előtti hordó körüli forgást ki hogy csinálja. Niki ott mindig sokat bukott ugyanis egészen nagy ívben pörgött, míg a Focus szinte pár centire forgott a hordótól. Egyrészt gyönyörű látvány volt és nagyon gyors.
A döntők előtt következett a Drift-Taxi, ahol bárki átélheti az anyósülésen ülve, milyen is végig menni az adott pályán versenytempóban. Garantált a széles vigyor az autóból való kiszálláskor, és aki addig fázott az egy perc alatt leizzadt. Rögtön utána egy gumifüstölő versenyt láthattunk. Aminek értelme nem sok van, viszont az autók annál többet kaptak. A feladat gyökkettővel menni a bóják közt és addig füstöltetni a gumit ameddig az el nem durran. Az 50ezer forintos fődíjat Zahicki Zsolt (Zacc) nyerte, aki parádés műsort adott a közönségnek. Ott hagyva a pályán nem kis gumifüstöt, gumidarabokat és a hátsó lökőst, izzó kipufogó dobbal és méteres lángokkal távozott. A füstből szegény operatőrnek kijutott rendesen, ugyanis Zacc aszfaltra rajzolt karikájának középpontjában állt végig. Nem tudom mennyire sikerült a felvétel, kíváncsian várjuk.
Eközben a depó mellett hangnyomás- és autószépség-verseny fogadta a nézelődőket.
A gumifüstölés után jöhettek a döntők. Ahol már alapos pályaismerettel indultak a versenyzők.
Amatőrök közt
1. Ámon Olivér a bálna Mercivel.
2. Jász Attila (Jatis), de nem kis teljesítmény övezi ezt a helyezést. Ugyanis fék- és kormány-szervó nélkül terelgette a vasat egészen a dobogóig. (szerk. Így kellene Corrupted-nek is menni az onlájn versenyeken)
3. Turcsik Péter, aki számomra nem kis meglepetést okozva, Ladával állt ki a többiek ellen. Nagyon szép volt!
Szemtanúi lehettünk az amatőrök fejlődésének, hiszen ragyogóan jöttek fel, mint a higany. Iszonyú másodperces különbségek voltak a kvalifikáció és a döntős futamok ideje között egy – egy versenyzőnél.
A profiknál, szorosabb küzdelem volt az 1000 Eurós fődíjért + kiszállítás a lengyel sportágalapító Show-ra!
1. Mester János (Mester) , állhatott a dobogó legfelső fokára. Aki a labdás feladatnál nehezebb helyzetben volt, mivel a kabriónak eleve lentebb volt a hátulja.
2. Zahuczki Zsolt (Zacc), akinek nem csak a füstje nagy, hanem a lángja is.
3. Tóth Géza (Alapos), (a BMW-vel) sajnos be kellett érnie a 3. helyezéssel. Legközelebb biztos megpróbál fentebb végezni, hiszen a vezetési tudása neki is kiváló.
Remélhetőleg majd egyre többen kedvet kapnak ehhez a versenyhez, és bővül a versenyzők száma idővel. A dobogót nézve láthatjuk, hogy egy szériaautóval is van esély: Sokat számít a vezetési tudás, nem csak a sok száz lóerős, sokmillió forintos autó a lényeg. Sok Ken Block szintű pilóta szaladgál az utakon, csak nem mindenkinek van annyi pénze, hogy fél évente Youtube-os videokilppeket forgasson és egy neves rally versenyző árnyékában ismerté váljon a játékpiacon is. Egy másik fórumon olvastam anno, (mikor páran lehurrogtuk Ken Block-ot), hogy azokat a figurákat itthon egy tehetséges pilóta ugyanúgy megcsinálja. Ekkor jött a kemény válasz, hogy akkor miért nem csinálják? Hát tessék, most csinálták. Aki ott volt az láthatta, hogy akik rajthoz álltak (és lenyomták a feladatokat 60-80 mp alatt) odatették magukat rendesen. Minden tiszteletem előttük.
A rendezőknek is nagy köszönet, látszott hogy komoly munka volt a háttérben. Egy jól szervezett autós eseményen vehettünk részt.
Akik pedig megijedtek az időjárás miatt és félve otthon maradtak, azoknak üzenem legközelebb ne hagyják ki! Én kellemes percekkel gazdagodtam, és ha lesz alkalmam ismét ott leszek.
Az utolsó futam után, a széltől kicsit átfázva indultunk a parkolóba az autóhoz. Ahol egy drágassszág fogadott minket a kocsimmal pont szemben parkolva.
Készítettem videót is . Bár a minősége nem a legjobb mivel telefonnal készült, és nem tudtam zoom-olni.
A többi fényképet pedig ITT találjátok.
© Crazyman