Budapest titkos utcai versenypályája Gondolom senkinek nem mondok újat, ha azt mondom...
Ordas kamu a fekete fallosz? Ott voltam. Láttam. Megtapogattam. A Nissan Deltawing, bizonyos...
Dvorcsak és London Ő az a srác a csapatból akit a pályán nem sokat látunk, de kezdetektől...
Talán emlékeztek még, hogy kb. fél éve kiadtuk a PRH csapattal a ’BRUTAL ASSAULT Speed Pack’...
Isle of Man TT, 2011 2011. június 13., hétfő 09:11 Ott állok Giacomo Agostini, Phil Read, Kel...
B.Ú.É.K. Örülök, hogy egész évben itt voltatok. Akár regisztráltként, akár csak...
Nagy Futam II Infiniti Red Bull Renault
Novemberben érkezik a Nissan GT-R Nismo változata...
Forza 4 festés Migren "tollából" Egy csokorba szedtem Migren77 újabb alkotásait
FRH Karrier
Game Day Köridő Kattints ide és kövesd a ranglistát: LIVE...
UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON Ilyet még nem láttál!
MIGREN csapattársunk új FRH lógói. A kirakatomban megtaláljátok. FRH csapattagoknak elküldöm...
FRH találkozó Pénzbefizetés okt. 20-ig!
Forza és én... Egy lelkes Forza rajongó írását olvashatjátok. Ami az FM3 és...
Új FRH ajándéktárgyak!
Régen hallottunk Galáról Most nem csak a köridőzés hanyagolásáról van szó...
Karácsonyi adományozás Tavaly megmutattuk mindenkinek, hogy az FRH (Forza Racing Hungary)...
Újabb PRH autók a KlubGarázsban!!! Kettő vas került fel, amit használjatok bátran!
Migren77 és a Ferrari 599XX Corrupted keresett valamelyik nap az XBox Live-on, és kérte...
PRH - Ranga Car Pack A Forza4-ben is elkészültek a Ranga autók. Ma délután már felkerülnek a...
Galáék újra porondon Képzelt riport egy nagygombosi...
Újabb Bulirendszám-os autó! A márka maradt, a köntöst viszont újragondoltuk.
Igen, jól látod kedves barátom! Hiába csóválod a fejed, hogy ez lehetetlen, meg biztos jól...
Luxus telefont ad ki a Lamborghini Te előrendelsz?
Valósághű fotók Elképesztő kameratrükkök!
Egy önzetlen felajánlás Szeretném megköszönni a Black Ball Sharks biliárd csapatnak és személy...
Gyors infó azoknak akik jönnek vasárnap valamelyik online versenyünkre! Rendhagyó...
Zöld Pokol - forma autó Andreas "Andy" Gülden a Nürburgring Vezetéstechnikai Akadémia vezetője a...
Forza 6 Demo Szerintem...
Migren fotópályázata Katt a Bővebben gombra aztán irány kattintgatni a Forza4 -ben a...
THE END
FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...
Remélem Michelisz Norbi és rajongói nem veszik sértőnek, hogy első komolyabb matricázásom a...
FRH találkozó a Hungaroringen Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...
FIGYELEM! A napokban két Xbox Live profilfeltörésről is olvastam.
GT Open - festőverseny Szavazz te is!
A JAS Motorsport cégről Mindent láttunk már, amit látni kell. A teszt megvolt, menjünk...
Teher- robogó? Kubo!
Nagy nap, hiszen kettő említésre méltó esemény is történt ezen a napon. Először...
FRH Találkozó Versenyezzünk élőben! HOLNAP!!!
MIDEX Cered RS 2014.04.12-13
Örömmel jelentem be a Primordial Racing Hungary legfrissebb kiadását. Egy S700-as Lamborghini...
Újabb autók a PRH SHOP-ban!!! Primordial Racing Hungary Kettő vas került fel, amit használjatok...
Forza Racing Hungary póló - matrica (UPDATE) avagy most sem fenékig tejföl az...
Ford A-modell Akik esetleg Székesfehérváron járnak azok személyesen is megcsodálhatják...
2014 Összefoglaló
Elkészültek az FRH emléklapok Végre...
WTCC futam és FRH találkozó a Hungaroringen 13:00 - 13:15 között találkozunk a jelölt...
GT Open - Festőverseny Sorsolás!
DTM - legjobb festés Festések versenye!!!
Kesjár Csaba ma lenne 50 éves... Sokan gondoltuk azt anno (és talán sokan hisszük még ma...
FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...
Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Van szerencsém...
Magyarországon? Élménybeszámoló
A hachiroku (ez a Corolla GT beceneve, az AE86 gyári kód japán számneveiből: hachi: 8 roku:...
Itt a Primordial Racing Hungary legújabb kiadása. Ezúttal az alacsonyabb osztályok szerelmeseit...
FRH TALÁLKOZÓ Még frissek az élmények…
Xbox ONE vagy nincs? Bécsi túra a csodamasináért...
Megjelenés december 6-án, tehát a Mitulás Báti hozza! A Microsoft bejelentette az új...
Örökranglisták 2009.10.28.-án indult az eslő teszt futamunk. Azóta nem kevés idő eltelt és itt...
Együtt a legenda és az utóda Egy jól kitalált videóval népszerűsíti a nemrégiben...
2011 Karácsonyi Adományozás Bizonyára emlékeztek, hogy tavaly az ünnepek előtt, az...
Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenyének...
Riport Ray Mesterrel Milyen is az, amikor nem egy hosszabb délutáni futamot próbálunk...
A PRH csapat garázsából kigördült az első Forza 4-es autó. Ami rögtön átszállításra került a...
Karácsonyi adományozás! Egységben az erő!
FRH találkozó Élmények...
Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Lezárult a FRH (Forza...
FRH 2.Szülinap "Nem kétséges mikor vette kezdetét az autóversenyzés, az nap amikor...
Bemutatkozik a Zengő Junior Team! A Zengő Motorsport két autóval benevezett a...
Szilveszter Rallye 2012 Gala sporttársunk az év végén sem fért a...
Zengő Roadshow Hatvan Összefoglaló
BMW Car Dashboard Design Mindent a szemnek...
A Skoda Octavia RS hazai bemutatójáról ...
Ünnepi ADOMÁNYOZÁS! ODAÉRT AZ ADOMÁNY!
Trófea feleség Bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy
Luke, én vagyok az apád
Hálózati beállítások avagy az Open NAT aranyat ér
FRH JÁTÉK! Sorsolás
Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?
Kagylóülésből kagylóülésbe… Sokan úgy tekintenek a számítógépes/konzolos...
FRH találkozó Endurance!
Egyre gyorsabban közeledik az idő, mikor is megjelenik a Forza Motorsport 4. Többen kérdezték,...
A Nagy Futam
Ismét elkészült egy pompás matrica a Forza 3-ban! Mikor Michelisz Norbi megjelent a...
Staff Team BT
Újabb FRH póló
FRH találkozó Pénzbefizetés nov. 3-ig!
Szirák RS 2014.05.23 - 24.
Egy lelkes Forza rajongó, gondolt egyet és kettő lett belőle. Akinek mindene az autó annak biztos...
FRH találkozó Pénzbefizetés okt. 20-ig!
2011 LA Design Challenge A 8. alkalommal megrendezésre kerülő LA. formatervezési versenyen...
Replika, vagy nem replika? Mikor a kistestvér naggyá akar nőni...
Evo testközelből Szfvár. 2010-05-28 Hihetetlen élményem volt szerdán, Gunti barátom...
Mikulás teszt! Melyik jobb BMW? Olvastak már teszt-interjút? Nem? Ok, mert én sem írtam eddig,...
Le Mans 4H Emléklapok
Nincs füst, nincs zaj...
Jelentkezz stafftagnak és segítsd Te is a csapat működését! Szívesen segítenél az FRH...
Végre elkészültem a Tökölön készült képeim összefűzésével. Ami érdekes lehet. a videóban...
Belgiumban található a Toyota ezen példánya. 25 éve pihen egy pincében gyári állapotban. 86-os kiadás, az órában 48 Km. Nézzétek meg, hogy milyen állapotban van. Szerintem elképesztő. Figyeljétek a fényezést, az alkatrészeket, stb.Amúgy miért pont ezt a típust választotta a névtelen tulajdonos? Valami hihetetlen szeretett vagy imádat kellett. Hiszen amikor elkezdték gyártani, egy családi kis autó volt. Aztán eltelt 15 év, és az ezredforduló környékén kultusztárgy lett Japánban.
Anno senki sem gondolta, hogy napjainkban sokan felkapják majd a fejüket a "hacsi" szó hallatán.Manapság minden országban találunk olyan ember csoportokat akik istenítik, bálványozzák ezt a típust.
Talán a 80'-as évek körül indulhatott a tervezése az autónak (amit Karotta csak úgy nevez "japánban gyártott Zsiguli"). Egy egyszerű, orrmotoros, hátsókerék meghajtású, könnyű családi autónak indult. Az 1,6-os 16 szelepes motor 120 Le körül mozog. Különlegességei, az első - hátsó tárcsafékek, és hogy a merev tengelybe sperrdiffit pakoltak. Kormányszervót viszont ne keresünk, az kimaradt.
Itt tennék egy kis kitérőt. Akit nem érdekel az ugorjon egyből a képekre.
Miért is olyan különleges ez a sperrdiffi, ami az önzáró differenciálmű (A sperren németül zárni, Differenzialsperre).
Abban az időben ez volt az első autó amibe gyárilag bekerült. Így aki egy ilyen autó tulajdonosa volt, az elmondhatta hogy az első szériagyártású driftképes autó gazdája (csak persze akkor még nem ez volt az első szempont). Sokan esküsznek rá, hogy mai napig a legjobb tanuló drift autó
Azt tudjuk hogy differenciálműre szükség van. Hiszen az kanyaríven futó kerekek, külső és belső íven más fordulatszámmal pörögnek, ezt hivatott kiegyenlíteni a differenciálmű. (Aki ezen már túl van az ugorja át ezt a videót. Igaz angol nyelvű, de szerintem még akkor is érthető ha levesszük a hangot.)
Ugyanakkor ez nem mindig jó. Gondolom sokan tapasztalták már mi is történik (álló, két kerék hajtású autónál) mikor az egyik kerék pl. jégen van. A jégen lévő kerék könnyen elforoghat, emiatt az összes nyomaték arra a kerékre jut, miközben a másik kerék állva marad vagy éppen csak gördül.
Hívhatjuk a szomszédot vagy akit tudunk, segítsen megtolni.
Ugyan ez lép fel, ha beesünk egy tempósabb, sodrósabb kanyarba. Ugyanis a belső íven futó kerékre nem jut súly. Elkönnyül, sok esetben a levegőbe emelkedik, emiatt könnyebben el tud pörögni és szintén az összes nyomatékot ide fogja leadni a diffi. Ez lassuláshoz vezet. Ugyanígy elképzelhetünk egy nagyon erős autót rajtnál. Ahol az elpörgő kerékre fog jutni a több nyomaték, adott a rossz rajt és az egyenetlen nyomatékelosztás miatt a kezünk alatt rángatózó kormány.
Na itt jön képbe a sperrdifi (a fajtáira nem térnék ki). Ennél amint különbség van a két kerék közt, abban a pillanatban megszorul a difi ("zár") és a lassabb, jobban letapadt kerékre megy a nyomaték nagyobb része. Így ha egy kerék levegőben van, pl. megdobja egy bucka vagy rázókő, akkor is van hajtás a másik keréken. Nem csak itt jelentkezik az előnye, hogy állandó hajtást kapunk mindkét kerékre. Szerintem sokan szeretjük ha egy autót nem csak a kormánnyal terelgetünk. A kormány tekerése mellett a gázpedállal játszva sokkal könnyebben terelhetjük az autó hátulját és ezáltal fordíthatjuk a megfelelő kanyarívre. Enélkül a difi nélkül ez nem lenne lehetséges.
Nos emiatt volt olyan különleges, és a mai napig közkedvelt ez a típus. Most akkor következzenek a képek arról az autóról ami 25 éve "porosodik" egy garázsban. Szerintem magukért beszélnek.
@ Crazyman